segalanya sukar bagi aku :'(

assalamualaikum semua .

cuti bulan 12 nie sangat la membosan kan . hurm , tak tau nak buad apa  . dlu ada jugak kerja nak buad tapi tahun nie rasa makin malas ja . orang lain sibuk pegi tusyen , study , bercuti and macam-mcam lagi lah . aku ? stay ja kat umah and mengadap FB sampai la ke malam . sebenarnya tak da apa pun tapi biasa la , dah jadi tabiat la katakan .

berbalik pada tajuk , aku tak tau macam mna nak explain sebenarnya . aku rasa buntu sangat . kenapa perlu aku rasa bersalah bila aku cuba nak berkawan dengan lelaki lain ? aku sedar yang A bukan nya lagi bf aku macam dlu . tapi entah la , setiap kali aku cuba nak berkawan dengan mna-mana lelaki sekalipun , perasaan bersalah dalam diri semakin hari semakin menebal . sejujornya , aku masih sayang kan dia . tak sedikit pun rasa sayang dalam diri aku berkurang . tapi , takkan aku nakkan dia lagi ? sedangkan aku tau yg semua tu mustahil .

memang hasrat aku nak belajar saja dlu . tak nak pkir pasal cinta-2 . tapi semua tu bukan senang . sekali kita terjebak , payah kita nak berundur . bagi lelaki , mereka tak kesah sangat , mereka boleh carikan peganti lain . tapi bagi perempuan , benda tu semua mengambil masa yang lama . aku dengan dia masih lagi berkawan . mybe dengan cara nie saja yang mampu mengeratkan lagi hubungan kami . sukar sebenarnya nak cari lelaki yang sebaik dia . tapi aku redha . kalu ada jodoh aku dengan dia , aku bersyukur . kalu tak , aku redha . mungkin ada hikmah disebalik semua nie .

aku akan cuba kuatkan hati aku untuk semua nie . buad msa sekarang aku cuba untuk berkawan dengan lelaki lain . memang berat sangat sebenarnya sebab selama nie sekali pun aku tak pernah nak berkawan dengan lelaki yang aku tak kenal  (capital S ) . tapi sekarang , biarlah kita buad haluan masing-masing . yang penting , aku still sayangkan hang !

p/s : berkawan biar beribu , tapi berkasih biarlah satu :D
terima kasih daun keladi :D sudah baca , follow lah sekali .

No comments: